Marta varbad õppekaardid Epp Petrone, Piia Maiste

Ilmunud
11.2022
„Marta varbad“ õppekaarte saab kasutada mitut moodi.
Ühest küljest on need mängud mõeldud neile, kes veel tähti ei tunne ja kaartide abil tähti tundma õpivad, sest igale kaardile on suurtähtedega kirjutatud, mis pildil on. Kõik need mängud toetavad tähtede ja sõnade selgeks saamist, sõnamälu abil lugema õppimist, aga sobivad ka lastele, kes juba oskavad lugeda.
Kaardipakis on kokku 48 kaarti: 22 paari ja 1 jokkerkaart, lisaks 3 kaarti mängude õpetustega.
Kaardipakk on tehtud Epp Petrone ja Piia Maiste perelugude sarja avaraamatute „Marta varbad“ ja  „Anna hambad” põhjal.

Mängude õpetused:

„Õpime lugema“
Igale kaardile on suurte tähtedega kirjutatud, mis on pildil. Mäng on lihtne: tõmbame pakist kaardi ja loeme, mis on sinna kirjutatud. Kes ei oska veel lugeda, see lihtsalt pakub pilti vaadates, mis võiks olla sinna kirjutatud. Kui pakkumine on õige, läheb kaart ühte hunnikusse. Kui pakkumine on vale, läheb kaart teise hunnikusse.
Mängida saab seda mängu nii üksi kui ka mitmekesi. Võitja on see, kes saab kõige rohkem kaarte. Mängida võib ka nii, et võitja on see, kel on lõpuks kõige rohkem paaris kaarte.

„Otsi paarilist“
Algatuseks laome kõik kaardid lauale laiali, seljad ülespoole.
Siis hakkavad mängijad kordamööda kaartide alla piiluma: võtad algatuseks ühe kaardi, vaatad seda ise ja näitad ka teistele. Kas sa mäletad, kus on selle kaardi paariline – samasugune kaart?  Igal juhul võta teine kaart, vaata ise ja näita ka teistele. Kui saadki paarilised kokku, siis saad selle kaardipaari endale. Kui ei saa, jäävad mõlemad kaardid lauale, seljad ülespidi, ja on teise mängija kord võtta üles üks ja siis kohe teine kaart. Kas tema saab paari kokku?Võitja on see, kes kõige rohkem paare kokku saab.
Võib mängida ka nii, et kaardipaari saad endale vaid siis, kui oskad lugeda, mis sinna kaartidele kirjutatud on.

„Tõmba paarilist“
Selle mängu jaoks on vaja vähemalt kahte osalist.
Kaardid jagatakse laiali, igaühele kuus kaarti, ja võetakse lehvikuna kätte, nii et mängijad ei näe üksteise kaarte.
Esimene mängija tõmbab teise mängija lehvikust kaardi. Kas tal juba endal on sellist kaarti? Kui ta saab kokku kaks ühesugust kaarti, siis läheb see kaardipaar maha mängija ette ja ta saab keskelt kaardipakist võtta uue kaardi.
Võitja on see, kes mängu lõpuks kõige rohkem paare on kokku saanud.
Võib mängida ka nii, et kaardipaari saad endale vaid siis, kui oskad lugeda, mis sinna kaartidele kirjutatud on.

„Raamatumäng“
Kas sa tead, et pildid siin kaartidel on pärit raamatute „Marta varbad“ ja  „Anna hambad“ lehekülgedelt? Kas tead, kus need pildid raamatus on?
Seda mängu saab mängida üksi, rahulikult raamatust otsides. Kas pilt kaardil on täpselt sama kui raamatus või on midagi muudetud? Kumb sulle rohkem meeldib: kas pilt kaardil või raamatus?
Aga seda mängu saab mängida ka mitmekesi. Mängujuht näitab pilti ja mängija(d) arvavad ära, mis raamatust ja mis loo juurest on see pilt pärit. Kes arvab ära kõige kiiremini, see saab kaardi endale.
Kellel on mängu lõpus rohkem kaarte, see on võitja. Võib mängida ka nii, et kaardi saad endale vaid siis, kui oskad lugeda, mis sinna kirjutatud on

„Arvamismäng sõnadega“
Selle mängu jaoks on vaja vähemalt kahte osalist. Kaardid segatakse ja pannakse lauale. Esimene mängija tõmbab hunnikust kaardi, aga ei näita teistele. Tema ülesanne kaasmängijale või -mängijatele selgeks teha, mis kaardil on. Ta võib kasutada sõnu, aga mitte seda konkreetset sõna.
See, kelle kord on mõistatus ära arvata, võib pakkuda, näiteks kuni kolm korda. Kui ta arvab ära õigesti, siis saab ta kaardi endale. Kui ei arva, siis läheb kaart kõrvale.
Võitja on see, kes saab mängu lõpuks kõige rohkem kaarte.

„Arvamismäng-näitemäng“
Selle mängu jaoks on vaja vähemalt kahte osalist. Kaardid segatakse ja pannakse lauale. Esimene mängija tõmbab hunnikust kaardi, aga ei näita teistele. Tema ülesanne kaasmängijale või -mängijatele selgeks teha, mis kaardil on. Ta ei või seda tehes kasutada mitte ühtegi inimkeele sõna, küll aga võib ta teha näitemängu ja tantsida.
See, kelle kord on mõistatus ära arvata, võib pakkuda, näiteks kuni kolm korda. Kui ta arvab ära õigesti, siis saab ta kaardi endale. Kui ei arva, siis läheb kaart kõrvale. Võitja on see, kes saab mängu lõpuks kõige rohkem kaarte.

Läbi müüdud

Samalt autorilt:Epp Petrone

Kommentaarid